National MS Society UAE

  • Home
  • National MS Society UAE

National MS Society UAE نحسن حياة مرضى التصلب المتعدد في دولة الإمارات
We improve the lives of people with MS in the UAE
(1)

الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد هي منظمة غير حكومية، تأسست تحت إشراف وزارة تنمية المجتمع، يقودها مجلس أمناء وتقدم المشورة من قبل لجنة استشارية استراتيجية ولجنة استشارية طبية، تتكون من خبراء محليين ودوليين وشركاء استراتيجيين وأشخاص يعيشون مع مرض التصلب المتعدد.
إننا نعمل لتحسين حياة الأشخاص المصابين بمرض التصلب المتعدد في دولة الإمارات، وذلك بدعم أحبائهم ومقدمي الرعاية لهم، وصولًا إلى هدفنا بعالم خا

لٍ من مرض التصلب المتعدد. The National Multiple Sclerosis Society is an NGO, established under the Ministry of Community Development. It is led by a board of trustees and advised by a Strategic Advisory Committee and a Medical Advisory Committee, consisting of local and international experts, strategic partners and people living with MS. NMSS works to improve the lives of every person in the UAE living with MS, along with their loved ones and caregivers, while working to reach our final goal - a world free from MS.

هل تعلم أن مارس هو "شهر التوعية بالتصلب المتعدد"؟ 🧡انضم إلينا وشارك معنا في رفع مستوى الوعي بالتصلب المتعدد، ودعم المتعا...
01/03/2024

هل تعلم أن مارس هو "شهر التوعية بالتصلب المتعدد"؟ 🧡
انضم إلينا وشارك معنا في رفع مستوى الوعي بالتصلب المتعدد، ودعم المتعايشين معه. 🟧

تابعنا للتعرف على المستجدات، وكيف يمكننا معًا إظهار الدعم وإحداث الفرق؛ بالتعريف بطبيعة التصلب المتعدد، وتحديات المتعايشين معه. 💪



Did you know that March is ? 🧡

Join us in raising awareness and supporting people living with Multiple Sclerosis. 🟧

Keep watching this space for updates and insights on how you can make a difference. Together, let's make MS visible and show our solidarity! 💪

للتطوع الكثير من الآثار الإيجابية على حياة المتعايشين مع التصلب المتعدد.انضموا إلى رحلتنا لزيادة وعي المجتمع بالتصلب الم...
29/02/2024

للتطوع الكثير من الآثار الإيجابية على حياة المتعايشين مع التصلب المتعدد.

انضموا إلى رحلتنا لزيادة وعي المجتمع بالتصلب المتعدد، ولنعمل معًا على توفير الدعم اللازم للمتعايشين معه، وشاركونا التعريف بقصصهم الملهمة.

للتعرف على فرص التطوع مع الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد، انقر الرابط:
https://www.nationalmssociety.ae/get-involved-ar



Everyday, dedicated volunteers make a profound difference in the lives of people living with MS, through a wide range of essential roles.

Join us in our mission to elevate awareness, provide crucial support to people living with MS, and redefine the narrative surrounding this condition.
Explore volunteer opportunities by visiting:
https://www.nationalmssociety.ae/get-involved

يسر الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد توقيع مذكرة تفاهم مع هيئة المساهمات المجتمعية "معاً"، لإطلاق أول حملة رسمية لجمع التب...
19/02/2024

يسر الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد توقيع مذكرة تفاهم مع هيئة المساهمات المجتمعية "معاً"، لإطلاق أول حملة رسمية لجمع التبرعات للجمعية. تم توقيع المذكرة رسميًا بحضور كل من سعادة الدكتورة فاطمة الكعبي، نائبة رئيس مجلس أمناء الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد، وسعادة سلامة العميمي، مدير عام هيئة المساهمات المجتمعية - معاً.

تهدف حملة جمع التبرعات إلى تمكين المتعايشين مع التصلب المتعدد في دولة الإمارات العربية المتحدة من ممارسة حياتهم بشكلٍ أفضل، وذلك من خلال توفير الدعم وتعزيز الوعي وقيادة الجهود البحثية لإيجاد علاج للتصلب المتعدد.

لمعرفة المزيد عن حملة جمع التبرعات، تفضلوا بزيارة:
https://fundraise.maan.gov.ae/ar/campaigns/multiple-sclerosis-program/?campaignid=f86dcc41-8083-ee11-8179-6045bd6972de

We are pleased to announce the signing of a Memorandum of Understanding (MoU) with the Authority of Social Contribution – Ma’an to launch our first official fundraising campaign. The partnership was formalized at a special ceremony in the presence of H.E. Dr. Fatima Al Kaabi, Vice-Chair of the NMSS, and H.E. Salama Al Ameemi, Director-General of Ma’an.

This fundraising campaign aims to enhance the lives of individuals with multiple sclerosis in the UAE by providing support, raising awareness, and advancing research efforts, all while striving towards finding a cure for MS.

To learn more about our fundraising campaign, visit:
https://fundraise.maan.gov.ae/en/campaigns/multiple-sclerosis-program/?campaignid=f86dcc41-8083-ee11-8179-6045bd6972de



🚨التوقيت الجديد: 4:00 عصرًا - 6:00 مساءً 🚨انضموا للحلقة النقاشية القادمة حول التصلب المتعدد والتي ستركز على تقديم الرعاي...
12/02/2024

🚨التوقيت الجديد: 4:00 عصرًا - 6:00 مساءً 🚨

انضموا للحلقة النقاشية القادمة حول التصلب المتعدد والتي ستركز على تقديم الرعاية للأشخاص المتعايشين مع التصلب المتعدد. وتهدف الحلقة إلى زيادة الوعي والمعرفة حول طرق تقديم الدعم العاطفي والمعنوي والمعلومات المفيدة وتقديم النصائح والإرشادات عند تقديم الرعاية للآخرين، لا تفوتوا هذه الفرصة للتواصل والتثقف والنموّ.

⏰ 4:00 عصرًا - 6:00 مساءً
🗓 الأحد، 25 فبراير
📍بيت محمد بن خليفة، العين

للتسجيل، تفضلوا بزيارة: https://www.nationalmssociety.ae/events-ar

🚨Updated timing: 4:00 - 6:00 PM🚨

Join us for our next edition of MS Circle, focused on caring for a person with MS. This session will allow for an exchange of emotional support, information and tips. Don't miss out on this opportunity to connect, learn, and grow.

⏰4:00 - 6:00 PM
🗓Sunday, February 25
📍Bait Mohammed bin Khalifa, Al Ain

To register, visit https://www.nationalmssociety.ae/events-en



على الرغم من التحديات والعقبات التي قد تواجه الأشخاص الذين يتعايشون مع التصلب المتعدد، إلا أنهم يستمرون في عيش حياتهم ال...
09/02/2024

على الرغم من التحديات والعقبات التي قد تواجه الأشخاص الذين يتعايشون مع التصلب المتعدد، إلا أنهم يستمرون في عيش حياتهم اليومية بعزيمة راسخة لا تتزعزع، متمسكين بالأمل، وغالبًا مع ابتسامة جميلة.

انضموا إلينا تكريمًا لعزيمة وصمود الأفراد المتعايشين مع التصلب المتعدد! أظهروا دعمكم من خلال استخدام هذه الملصقات في قصصكم. ببساطة ابحث عن "NMSS" للعثور عليهم. لنستمر في نشر كلمات تشجيعية وداعمة للأفراد الذين يتعايشون مع التصلب المتعدد.

Despite the challenges that can come with multiple sclerosis, people with MS continue to navigate their daily lives with unwavering determination, holding onto hope, and often with a beautiful smile.

Join us in honoring the resilience of individuals living with MS! Show your support by using these stickers in your stories. Simply search for 'NMSS' to find them. Let's continue spreading words of encouragement and kindness to those with MS.



07/02/2024

"خطوة تلوَ الأخرى، ولا تستسلم أبدًا."

لقطات تأخذنا في يوميات من حياة شريفة، أثناء تعايشها مع التصلب المتعدد، بينما تواصل العثور على الجانب المشرق من الحياة.

لكل شخص متعايش مع التصلب المتعدد رحلته الفريدة، ويسُرُّنا سماع قصتكم.

هل تودون مشاركة رحلتكم معنا؟ تواصلوا معنا عبر الرسائل الخاصة!

“One step at a time and never give up.”

Moments from Shareefa’s journey, as she navigates life with multiple sclerosis, all the while continuing in her pursuit of joy.

Each person with MS has their own unique journey. We would love to hear your story.

If you are interested in sharing your journey, please send us a private message!



تم التعرف عمومًا على أربعة أنواع من التصلب المتعدد، ومن أهمها هو "المتلازمة السريرية المعزولة". يشير مصطلح "متلازمة سرير...
31/01/2024

تم التعرف عمومًا على أربعة أنواع من التصلب المتعدد، ومن أهمها هو "المتلازمة السريرية المعزولة". يشير مصطلح "متلازمة سريرية معزولة" إلى النوبة الأولى من الأعراض العصبية التي يعاني منها المريض، والتي تنتج عن الالتهاب وإزالة الميالين في الجهاز العصبي المركزي.

بينما تختلف أعراض المتلازمة السريرية المعزولة من شخص إلى آخر، إلا أنها تتضمن عادة مشاكل في الرؤية والدوار والخدر في الوجه وضعف غير متساو في أطراف الجسم، حيث يكون جانب واحد من الجسم عادةً هو أكثر تأثرًا من الجانب الآخر.

ترقبوا المزيد من المعلومات المفصلة، بينما نستكشف بشكل أكبر التصلب المتعدد، بهدف زيادة الوعي والتثقيف وكسر حاجز الخوف.

Within multiple sclerosis, four distinct disease courses have been recognized, among which clinically isolated syndrome (CIS) stands out as a significant one. Clinically isolated syndrome (CIS) refers to a first episode of neurologic symptoms caused by inflammation and demyelination in the central nervous system.

While CIS symptoms differ from person to person, they commonly include vision problems, vertigo, facial numbness, and asymmetric weakness in the limbs, with one side of the body typically more affected than the other.

Keep an eye out for further insights as we delve deeper into MS, aiming to raise awareness, educate, and break the stigma.



التصلب المتعدد ليس معديًا، مما يعني أنه لا يمكن أن تصاب به من شخص آخر. من المهم أن نفهم أنه في حين قد تساهم مجموعة من ال...
25/01/2024

التصلب المتعدد ليس معديًا، مما يعني أنه لا يمكن أن تصاب به من شخص آخر. من المهم أن نفهم أنه في حين قد تساهم مجموعة من العوامل الوراثية والبيئية في تطور التصلب المتعدد، إلا أن التفاعل مع شخص يعاني التصلب المتعدد أو الاقتراب منه لا يؤدي إلى انتقال المرض.

لذلك، ليس هناك خطر الإصابة بالتصلب المتعدد من خلال الاتصال العادي أو التفاعل مع شخص يعاني منه.

Multiple sclerosis is not contagious, which means you can't catch it from someone else. It's vital to understand that while a combination of genetic and environmental factors may contribute to MS development, interacting with or being in proximity to someone with MS does not lead to acquiring the condition.

Therefore, there is no risk of contracting MS through regular contact or interaction around someone with MS.



Join us for our upcoming webinar: New to MS (Navigating your journey).This webinar is designed primarily for people who ...
24/01/2024

Join us for our upcoming webinar: New to MS (Navigating your journey).

This webinar is designed primarily for people who have recently been diagnosed with multiple sclerosis but offers useful information to those who have been living with MS for a longer period of time. The session will provide the opportunity to learn more about MS from a medical professional, including information about symptoms and how to manage and live well with MS.

Virtual Arabic session:
⏰ 6:00 - 7:00 PM
🗓 Tuesday, January 30
👨🏼‍⚕️ Dr. Bassem Yamout, Neurology Institute Director at Harley Street Medical Center

Virtual English session:
⏰ 6:00 - 7:00 PM
🗓 Tuesday, January 30
👩🏼‍⚕️ Dr. Ruqqia Mir, Neurology Consultant at Abu Dhabi Stem Cell Center

To register for the virtual Arabic session, visit: 649ac774-a855-4234-8d78-a47138d0e999@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08" rel="ugc" target="_blank">https://events.teams.microsoft.com/event/649ac774-a855-4234-8d78-a47138d0e999@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08

To register for the virtual English session, visit:
ef035a25-9459-419f-9b88-675b5bdebdd0@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08" rel="ugc" target="_blank">https://events.teams.microsoft.com/event/ef035a25-9459-419f-9b88-675b5bdebdd0@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08

انضموا إلينا في ندوتنا الافتراضية القادمة بعنوان "(رحلتك مع MS) مسيرتك نحو التعايش مع التصلب المتعدد".هذه الندوة الافترا...
24/01/2024

انضموا إلينا في ندوتنا الافتراضية القادمة بعنوان "(رحلتك مع MS) مسيرتك نحو التعايش مع التصلب المتعدد".
هذه الندوة الافتراضية تم إعدادها خصيصا للأشخاص الذين تم تشخيصهم مؤخرًا بمرض التصلب المتعدد، كما ستوفر المزيد من المعلومات للمتعايشين مع المرض منذ فترة طويلة. تقدم الندوة مزيدًا من المعرفة عن مرض التصلب المتعدد من الأخصائيين، حيث ستزود الحضور بالكثير من المعلومات حول الأعراض وكيفية التعامل مع مرض التصلب المتعدد والتعايش بشكل جيد معه.

الندوة باللغة العربية:
⏰ 6:00 - 7:00 مساءً
🗓الثلاثاء، 30 يناير
👨🏼‍⚕️ الدكتور باسم يمّوت، مدير مركز أمراض الجهاز العصبي في هارلي ستريت ميدكال سنتر

الندوة باللغة الإنجليزية:
⏰ 6:00 - 7:00 مساءً
🗓الثلاثاء، 30 يناير
👩🏼‍⚕️ الدكتورة رقية مير، استشاري طب أعصاب في مركز أبوظبي للخلايا الجذعية

للتسجيل في الندوة الافتراضية باللغة العربية، تفضلوا بزيارة:
649ac774-a855-4234-8d78-a47138d0e999@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08" rel="ugc" target="_blank">https://events.teams.microsoft.com/event/649ac774-a855-4234-8d78-a47138d0e999@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08

للتسجيل في الندوة الافتراضية باللغة الإنجليزية، تفضلوا بزيارة: ef035a25-9459-419f-9b88-675b5bdebdd0@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08" rel="ugc" target="_blank">https://events.teams.microsoft.com/event/ef035a25-9459-419f-9b88-675b5bdebdd0@5065d92c-c66c-4e92-bd70-dd06e4aa2c08

As part of our NMSS initiative in driving research efforts to gain crucial insights into multiple sclerosis for the bene...
23/01/2024

As part of our NMSS initiative in driving research efforts to gain crucial insights into multiple sclerosis for the benefit of the MS community, and in partnership with the Department of Health Abu Dhabi, we have selected six research proposals that closely align with our research priorities.

The selected studies, benefiting from over AED 2 million worth of research grants, aim to provide a better understanding of the characteristics and prevalence of MS in the UAE and the broader region while potentially advancing scientific knowledge for improved diagnostic tools and treatment options worldwide.

كجزء من مبادرة الجمعية لقيادة ودفع البحوث بهدف الحصول على رؤية أوضح حول التصلب المتعدد لفائدة مجتمع المصابين به، وبالتعاون مع دائرة الصحة أبوظبي، وقع الاختيار على ست مقترحات بحثية تتناسب مع أولويات البحوث المحددة.

مستفيدةً من أكثر من 2 مليون درهم من المنح البحثية، تهدف الدراسات المختارة إلى توفير فهم أفضل لخصائص وانتشار التصلب المتعدد في دولة الإمارات والمنطقة بشكل أوسع، مما قد يسهم في تعزيز المعرفة العلمية لتطوير أدوات التشخيص وخيارات العلاج في جميع أنحاء العالم.



ندعوكم للمشاركة في حملة لنشر التوعية عبر مقطع فيديو، سواءً كنتم متعايشين مع المرض أو مقدمي رعاية صحية، فستحصلون على فرصة...
18/01/2024

ندعوكم للمشاركة في حملة لنشر التوعية عبر مقطع فيديو، سواءً كنتم متعايشين مع المرض أو مقدمي رعاية صحية، فستحصلون على فرصة لمشاركة قصتكم الملهمة وتجاربكم مع التصلب المتعدد، وذلك عبر حملة وطنية افتراضية. سيتم عقد مقابلات مع الراغبين في المشاركة، وسيتم اختيار مرشحين اثنين لمشاركة قصتهم مع المجتمع.

للتقديم، يمكنكم إرسال بريد إلكتروني إلى: [email protected]، مع ذكر 1) الاسم الثلاثي و 2) بيانات التواصل و 3) تعريف بسيط عنكم.

اغتنموا الفرصة لتشاركوا قصتكم الملهمة، وانضموا لمحاربي التصلب المتعدد: مريم وملك وعمر وشاند، في سعيهم لزيادة الوعي عن التصلب المتعدد ومحو الوصمة الاجتماعية المرتبطة به!

If you are living with MS or are a caregiver, we invite you to participate in our MS awareness video campaign, where you will have the opportunity to share your story and experience with MS for a national online public campaign. Chosen individuals will go through interviews, and a selection process will identify the final two participants.

To apply, send an email to [email protected], including your 1) name, 2) contact information, and 3) a brief description about yourself.

Share your story with us and join MS Warriors: Mariam, Malak, Omar, and Chand in raising awareness about MS and removing the stigma!



يُستخدم مصطلح "المحارب" كثيرًا كوصف للأشخاص الذين يعانون من التصلب المتعدد تحيةً لصمودهم وقوتهم وشجاعتهم في مواجهة التحد...
16/01/2024

يُستخدم مصطلح "المحارب" كثيرًا كوصف للأشخاص الذين يعانون من التصلب المتعدد تحيةً لصمودهم وقوتهم وشجاعتهم في مواجهة التحديات التي يحملها هذا المرض. يضطر الأفراد الذين يتعايشون مع التصلب المتعدد إلى مواجهة عقبات جسدية وعاطفية وعقلية، ومع ذلك، يظهرون إصرارًا ومرونة في ممارسة حياتهم اليومية، و التعامل مع الأعراض ورفع معنوياتهم وعيش حياة مليئة بالازدهار والتطور.

نحن نحيي هؤلاء المحاربين على صمودهم، ونقدر قوتهم وشجاعتهم الهائلة في التعامل مع تأثيرات التصلب المتعدد. 👏🏼

The term 'warrior' is often used to describe people with multiple sclerosis as a tribute to their resilience, strength, and courage in facing the challenges posed by the condition. Individuals living with MS often have to face physical, emotional, and cognitive hurdles, yet they demonstrate determination and resilience in navigating their daily lives, handling symptoms, championing for themselves, and pursuing a fulfilling life.

We applaud these warriors for their unwavering spirit, recognizing their immense strength and courage as they manage the impacts of MS. 👏🏼



12/01/2024

شاهدوا مقتطفات الحلقة النقاشية للتصلب المتعدد بعنوان "الحمل وتنظيم الأسرة"!

جمعت الحلقة النقاشية للتصلب المتعدد أعضاء من المجتمع، للتحدث عن المواضيع المتعلقة بتنظيم الأسرة، بما في ذلك التأثير المحتمل للتصلب المتعدد على الحمل وإمكانية الإنجاب. تناولت المحادثات العديد من الجوانب المتعلقة بالنساء وعائلاتهن لدعم الصحة العامة للأم والطفل على حد سواء.

لمشاهدة الحلقة النقاشية كاملة، تفضلوا بزيارة: https://youtu.be/1HRuZIHNvqY

Highlights from our MS Circle on “Family Planning and MS”!

The MS Circle gathered community members to explore topics surrounding family planning, including the potential effects of MS on pregnancy and fertility. Conversations delved into considerations for women and their families to support overall well-being for both mother and child.

To watch the full MS Circle session, visit: https://youtu.be/1HRuZIHNvqY



Chand is a person with multiple sclerosis who uses the practice of yoga to find mind-body connection. Through his practi...
11/01/2024

Chand is a person with multiple sclerosis who uses the practice of yoga to find mind-body connection. Through his practice, Chand finds the balance and peace that he needs to help manage his MS.

What is your favorite activity to partake in to help manage your MS? Share it with us in the comments below!

شاند هو شخص متعايش مع التصلب المتعدد، ويمارس تمارين اليوجا ليجد نقطة الوصل بين العقل والجسد. ومن خلال تمارينه، يجد شاند ...
11/01/2024

شاند هو شخص متعايش مع التصلب المتعدد، ويمارس تمارين اليوجا ليجد نقطة الوصل بين العقل والجسد. ومن خلال تمارينه، يجد شاند التوازن والسكينة التي يحتاجهما لإدارة التصلب المتعدد.

ما هو نشاطكم المفضل الذي يساعدكم على إدارة التصلب المتعدد؟ شاركونا في التعليقات!

استقبال عام جديد يتطلب التوجهات والرؤى الجديدة. ما هو في قائمة تطلعاتكم للجمعية الوطنية للتصلب المتعدد في هذا العام؟لنتح...
09/01/2024

استقبال عام جديد يتطلب التوجهات والرؤى الجديدة. ما هو في قائمة تطلعاتكم للجمعية الوطنية للتصلب المتعدد في هذا العام؟

لنتحد معًا لتعزيز الوعي حول التصلب المتعدد وتطوير حياة الأشخاص الذين يتعايشون معه. شاركونا أفكاركم في التعليقات، ولنبدأ سويًا أولى خطواتنا نحو التغيير الإيجابي!

Embracing the arrival of a brand-new year calls for a wave of fresh outlooks and newfound insights. What's on your wishlist for NMSS in the upcoming year?

Let's join forces to amplify MS awareness and enhance the lives of those navigating life with it. Drop your ideas below, and let's spark a collective movement toward uplifting change!



يتمنى لكم فريق الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد، عامًا جديدًا مليئًا بالإنجازات والصحة والازدهار. كل عام أنتم وأحبابكم بخي...
01/01/2024

يتمنى لكم فريق الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد، عامًا جديدًا مليئًا بالإنجازات والصحة والازدهار.

كل عام أنتم وأحبابكم بخير!

The NMSS team sends heartfelt New Year wishes to you and your loved ones, hoping for a year brimming with joy, good health, and prosperity!


26/12/2023

مقتطفات من الحلقة النقاشية للتصلب المتعدد بعنوان "التغذية والتصلب المتعدد"!

جمعت الحلقة النقاشية للتصلب المتعدد أعضاء من المجتمع لمناقشة نصائح شاملة ومتكاملة عن التغذية، لدمجها في نظامهم الغذائي للمساعدة في إدارة التصلب المتعدد ودعم صحتهم البدنية.

لمشاهدة الحلقة النقاشية بالكامل، تفضلوا بزيارة: https://www.youtube.com/watch?v=UVa15EHOTN0

Highlights from our MS Circle on “Nutrition and MS”!

The MS Circle brought together members of the community to discuss overall nutrition tips to incorporate into their diets to help manage multiple sclerosis and support their physical wellbeing.

To view the full MS Circle session, visit: https://www.youtube.com/watch?v=UVa15EHOTN0



التعب الذي يكون مصدره التصلب المتعدد يعتبر نوع فريد من أنواع الإرهاق لدى مرضى التصلب المتعدد، ويختلف عن أنواع الإرهاق ال...
25/12/2023

التعب الذي يكون مصدره التصلب المتعدد يعتبر نوع فريد من أنواع الإرهاق لدى مرضى التصلب المتعدد، ويختلف عن أنواع الإرهاق الأخرى. غالبًا ما يكون أكثر شدة، ويحدث يوميًا، ويزداد سوءًا مع تقدم اليوم، وقد يصيب الشخص فجأة.

إليكم بعض الطرق الفعّالة للتعامل مع التعب:

🟠 العلاج الوظيفي لتحسين القدرة على أداء الأنشطة اليومية وتبسيط المهام
🟠 العلاج الطبيعي لممارسة التمارين وتقنيات توفير الطاقة
🟠 ضبط النوم، مما يمكنكم أيضًا من التعامل مع أعراض التصلب المتعدد الأخرى
🟠 الدعم النفسي مثل إدارة التوتر أو تقنيات الاسترخاء
🟠 استراتيجيات إدارة الحرارة لمنع الحرارة الزائدة

كيف تتعاملون عادة مع التعب؟ شاركونا نصائحكم أدناه!

Lassitude, a unique form of fatigue for those with multiple sclerosis, differs from other forms of fatigue. It's typically more intense, happens daily, worsens as the day goes on, and can strike suddenly.

Here are some effective ways to manage it:

🟠 Occupational therapy to improve the ability to perform activities of daily living and simplify tasks
🟠 Physical therapy for exercise and energy-saving techniques
🟠 Regulating sleep, which can also aid other MS symptoms
🟠 Psychological interventions like stress management or relaxation
🟠 Heat management strategies to prevent overheating

How do you generally deal with lassitude? Share your tips below!




تعتبر الهوايات وسيلة رائعة لتحسين جودة الحياة. سواء كان الأمر يتعلق بصناعة الفخار، أو الرسم أو الخَبز أو الخياطة أو لعب ...
22/12/2023

تعتبر الهوايات وسيلة رائعة لتحسين جودة الحياة. سواء كان الأمر يتعلق بصناعة الفخار، أو الرسم أو الخَبز أو الخياطة أو لعب الموسيقى، فإن إيجاد شغف جديد أو إستعادة شغف قديم يمكن أن يحافظ على إحساسك بالذات ويبقيك راضيًا.

شارك معنا الهوايات التي تجلب لك السعادة.

Hobbies are a great way to improve the quality of your life. Whether it's pottery, painting, baking, or playing music, embracing a new passion or rekindling an old one can maintain your sense of self and keep you content.

Share with us below, what hobbies bring you joy?



على الرغم من أن خطر الإصابة بالتصلب المتعدد أعلى بالنسبة للأشخاص الذين لديهم أفراد عائلة يعانون منه، إلا أنه على عكس الا...
21/12/2023

على الرغم من أن خطر الإصابة بالتصلب المتعدد أعلى بالنسبة للأشخاص الذين لديهم أفراد عائلة يعانون منه، إلا أنه على عكس الاعتقاد الشائع، حيث أن التصلب المتعدد ليس وراثيًا. هذه الرحلة فريدة، وعلى الرغم من وجود تحديات قد تواجهك، إلا أنها لا تنتقل عبر العائلة.

صمودك يتألق بشكل أفضل من أي تحديات قد تواجهها في طريقك. قد يكون التصلب المتعدد جزءًا من قصتك، ولكنه أيضًا شهادة على قوتك وشجاعتك.

Although the risk of developing multiple sclerosis is higher for individuals with family members affected by the condition, contrary to common belief, MS is not hereditary. This journey is unique, and while there may be challenges, it is not passed down through family lines.

Your resilience shines brighter than any challenges that may come your way. MS may be a part of your story, but it is also a testament to your strength and courage.



For those living with multiple sclerosis, incorporating regular, low-impact exercises like swimming or yoga is crucial. ...
20/12/2023

For those living with multiple sclerosis, incorporating regular, low-impact exercises like swimming or yoga is crucial. Not only does it help maintain muscle tone and flexibility, preventing stiffness and weakness, but it also plays a key role in managing fatigue.

Here is your reminder to incorporate these activities into your daily routine, as they help with overall well-being and also contribute to an improved mood.

Share with us below, what exercise routine is your favorite and makes you feel great?

بالنسبة للمتعايشين مع التصلب المتعدد، فإن الحفاظ على التمارين الرياضية مثل السباحة أو اليوغا ضمن الجدول اليومي، يعد أمرً...
20/12/2023

بالنسبة للمتعايشين مع التصلب المتعدد، فإن الحفاظ على التمارين الرياضية مثل السباحة أو اليوغا ضمن الجدول اليومي، يعد أمرًا ضروريًا. فهو يساعد، ليس فقط في الحفاظ على لياقة العضلات والمرونة مما يمنع الإحساس بالتيبس والضعف، إنما يلعب دورًا رئيسيًا في التحكم في التعب والإجهاد.

إليك تذكيرًا بضرورة إدخال هذه الأنشطة في روتينك اليومي، حيث تساعد على تحسين الرفاهية العامة والمساهمة في تحسين المزاج.

شارك معنا روتين التمارين المفضل لديك والذي يجعلك تشعر بالراحة.

18/12/2023

Hear from Dr. Bassem Yammout, Professor of Neurology at the American University of Beirut Medical Center and Director of the Neurology Institute at Harley Street Medical Center in Abu Dhabi, as he delves into the vision and initiatives driven by the MENACTRIMS Congress, aimed at advancing and amplifying multiple sclerosis research.

The National MS Society UAE was honored to take part in the congress, serving as one of the key contributors to this groundbreaking research effort.

18/12/2023

الدكتور باسم يمّوت، بروفيسور في طب الدماغ والجهاز العصبي في المركز الطبي بالجامعة الأمريكية في بيروت ومدير مركز أمراض الجهاز العصبي في هارلي ستريت ميدكال سنتر - أبوظبي، يشاركنا رؤية ومبادرات مؤتمر لجنة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للعلاج والأبحاث في مرض التصلب المتعدد، التي تهدف إلى تطوير وتعزيز البحوث وإحراز التقدم في بحوث التصلب المتعدد.

تفخر الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد في المشاركة في المؤتمر المثمر، حيث خدمت كواحدة من المساهمين الرئيسيين في هذا الجهد البحثي الرائد.

15/12/2023

We were delighted to participate and present at the 8th MENACTRIMS Congress—a forum of excellence in MS education and research. The event united healthcare professionals and researchers engaged in MS clinical care to advance MS research in the Middle East and North Africa regions.

Through collaboration with healthcare professionals and researchers, we participated in discussions and collective efforts aimed at enhancing treatment accessibility and improving the quality of care for individuals living with MS.

15/12/2023

سعدنا في الجمعية الوطنية للتصلب المتعدد بالمشاركة وتقديم مستجدات أعمالنا في المؤتمر الثامن للجنة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للعلاج والأبحاث في مرض التصلب المتعدد، وهو مؤتمر رائد في مجال نشر المعرفة والأبحاث العلمية حول التصلب المتعدد. جمع المؤتمر خبراء وباحثين معنيين بالرعاية السريرية للمصابين بهدف تعزيز الأبحاث حول المرض في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

بالتعاون مع مختصي الرعاية الصحية والباحثين، شاركنا في مناقشات وجهود جماعية تهدف إلى تعزيز إمكانية الوصول إلى العلاج وتطوير جودة الرعاية للأفراد الذين يتعايشون مع التصلب المتعدد.

Looking to make an impact and support the multiple sclerosis community? Here are the volunteer opportunities that we off...
13/12/2023

Looking to make an impact and support the multiple sclerosis community? Here are the volunteer opportunities that we offer!

Join us in making a meaningful difference in the lives of those with MS. No matter your background, there's a volunteer role that suits you! To register as a volunteer, visit https://www.volunteers.ae/nmss/default.aspx

هل ترغب بإحداث أثر إيجابي ودعم مجتمع التصلب المتعدد؟ نقدم لك فرصًا للتطوع معنا! انضم إلينا لنصنع فارقًا في حياة الأفراد ...
13/12/2023

هل ترغب بإحداث أثر إيجابي ودعم مجتمع التصلب المتعدد؟ نقدم لك فرصًا للتطوع معنا!

انضم إلينا لنصنع فارقًا في حياة الأفراد المصابين بالتصلب المتعدد. مهما كان مجالك، ستجد دورًا فعالًا يناسبك لتتطوع معنا! للتسجيل كمتطوع، تفضل بزيارة:https://www.volunteers.ae/nmss/

Address


Alerts

Be the first to know and let us send you an email when National MS Society UAE posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to National MS Society UAE:

Videos

Shortcuts

  • Address
  • Alerts
  • Contact The Business
  • Videos
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Health & Beauty Business?

Share